Sunday, May 22, 2016

tulis?

dulu, tiap kali aku menulis kebiasaannya tak lain dan tak bukan berkenaan dengan kejatuhan, kekecewaan dan kesedihan. jarang-jarang sekali aku bercerita mengenai perkara-perkara yang gembira. ada, mungkin. tapi jarang. menulis pada aku adalah waktu intim kau bersendirian bersama perkara-perkara yang tak terluahkan dalam hati. dan kebiasaannya aku menulis pada waktu yang senggang (senggang maksud aku, sangat senggang)
tapi sekarang aku banyak habiskan masa di laman-laman sosial yang aku kira aku tak perlu menggunakan bahasa yang berbunga untuk satu-satu maklumat/luahan. atau aku masih belum mahir menyingkatkan sesuatu perkara kepada 140 karakter. jadi otak aku makin bengap. leka, dan entah apa-apalah.
aku dah malu nak menulis macam dulu-dulu. orang kata, kita makin lama makin berkembang dan progressing. aku rasa makin lama aku makin haramjadah. aku dah tak boleh menulis lagi dah. kawan aku kata, aku dah hilang muse.
nak tahu apa yang lagi sedih?
aku kini melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah, di sebuah universiti tempatan dan mengambil program penulisan kreatif.

ah, ironinya kehidupan!

1 comment:

  1. setiap perkataan di atas amatlah aku rasai

    ReplyDelete

Makian - Hamunan - Hentaman disini. Aku tadah telinga luas luas.